Friday 24 June 2011

Pasang TV LCD Di Dinding

Salam semua,

Macam biasalah dah rumah baru mesti nak pasang TV baru juga.. tapi yang ni bukan TV baru.. cuma TV baru beli yang aku bawa dari rumah sewa lama ke rumah baru je.

Korang layan je gambar dekat bawah ni.. aku nak buat apa dengan TV tu..

dek gara-gara nak tengok drama Nora Elena.. Tv duduk atas kotak je

hari esoknya.. terus gi cari para-para kaca untuk letak box astro &
kaki besi untuk gantung TV LCD dekat dinding

Proses pemasangan besi untuk mengantung LCD TV 32"

LCD TV dan para-para telah siap dipasang..
tetapi menghadapi masalah apabila diletakkan terlalu tinggi dan bila baring
nak tengok tv tak selesa sebab kena dongak

Akhirnya kedudukan LCD TV terpaska diubah pada kedudukan bawah sedikit..
Sebab tu korang tengok ada tompok2 putih tu.. bekas dinding yang berlubang..
tapi aku dah tutup dengan simen putih.. tinggal nak cat semula je.

Cik Malarang tengah menguji pandangan & kedudukan TV LCD beliau..
ok tak kedudukan TV tu cyg?

Akhirnya beginilah kedudukan TV LCD dan Decoder Astro setelah
diubah pada kedudukan yang betul..
Aku pun dah test.. bila aku baring dekat bawah selesa sikit tengok tv tu.
Rasa-rasanya apa lagi yang aku nak buat lepas ni ye.. banyak benda lagi nak buat sebenarnya.. tunggu entri selanjutnya..

1 comments:

Anonymous said...

wah , memang merupakan proses yang cepat dari rumah baru